zaterdag 8 november 2014

DIY Clipboard from vintage bookcovers

Bij de kringloopwinkel vind ik vaak oude boeken met prachtige kaften. Meestal neem ik ze mee naar huis...ik kan ze gewoon niet laten staan. Zo kan ik er mooi even van genieten thuis, waarna ze op zolder in de boekenkast belanden...totdat die kast weer overvol raakt......zucht...

Nu heb ik bedacht dat je er ook hippe vintage style klemborden van kan maken....die ik natuurlijk ga verkopen in de pop-up shop Hartje Zutphen eind deze maand.



Graag wil wil ik met jullie delen hoe je zo'n klembord maakt
Het is namelijk erg eenvoudig:

Stap1: verzamel oude boeken met mooie harde kaften, kosten een prikkie bij de kringloopwinkel.


Stap 2: Snijdt de kaft los van het binnenwerk
(Doet eventjes "zeer"....maar bedenk dat het boek een tweede leven krijgt...misschien helpt dat..)



Stap 3: Snijdt met een scherp mes de voorkant los en werk de ruwe zijkant af met washi tape of boekbinderstape (leuke washi-tape en de metalen klemmetjes kocht ik hier: http://www.kadoenzoshop.nl


Stap 4: Bevestig de metalen klem met kleine klinknagels
Dit doe je door eerst een gaatje in de kaft te boren en dan de klem met een klinknagel vast te klemmen met een waterpomptang. Hij zit dan muurvast!


Ik maakte er in één ochtend maar liefst 12 ! Zie hier het resultaat:




Waarvoor je zo'n klembord gebruikt?
Nou bijvoorbeeld als houder voor je boodschappenlijstje op je aanrecht, voor je to-do lijstjes...als tekenplankje of gewoon als alternatief fotolijstje voor ansichtkaarten die te mooi zijn om weg te gooien.

Veel recycle-plezier!

Tot blogs.
Marian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten